kursus kepimpinan prs SMK Tinggi Kajang

Firstly aku nak cakap ar yang kem kteorg ni memang best, tak puas giler kot pergi kem ni rase cam nak je tinggal dalam hutan tu lama-lama. Aku rase teruja sangat pergi kem tu, maklum la ni la first time aku pergi camping ( da nak habis sekolah baru dapat merasa pergi camping) huhuhu ^_^.

Perkara yang aku tak boleh lupa masa pergi camping tu ada banyak, korang mesti nak tau kan benda apa yang aku tak boleh lupakan tu kan.
PERTAMA:
gamba ni xde kene mengena dengan tajuk ni pon.. :D
Aku jadi penghulu masa kem tu. Perghh , susah betul jadi penghulu ni kot, bila ada benda yang tak kena je mesti aku yang kene marah tapi tak pe sebab dari situ lah aku dapat meninggikan tahap kesabaran aku ni .Tapi kelebihan jadi penghulu ni dapat denda anak-anak buah ni sesuka hati, sebagai contoh aku dapat denda dorang sume berendam dalam sungai time pagi2, dah la air sejuk giler masa tu.. HAHAHA .. suke beno aku denda2 orang ni.
KEDUA:
ni yang nak cecite pasal ape aku letak gmba durian ni
Tanpe durian ni ibarat camping kiteorang tak berseri, sebab durian ni lah yang mengeratkan lagi hubungan silaturrahim kteorang ni.Fuhhh ,memang suspen betul la masa durian ni tetiba je gugur dari pokok, bukan nye nak bagi warning dulu, tapi nasib baiklah durian ni tak hinggap kepala ade sorang akak tu law tak kenduri arwah la jawabnya. Yang aku cakap durian ni mengeratkan silaturrahim kteorang sebab kite orang dikehendaki berkongsi sebijik durian ni untuk dimakan beramai-ramai ,kalau nak diekotkan memang la tak cukup tapi dengan kebijaksanaan kteorang ni akhirnya semua dapat merasa durian yang comel ni. Ade sorang akak ni, dia ni tak suka makan durian tapi aku selaku penghulu kampung aku paksa gak dia rasa durian ni. memang liat jugak la akak ni nak makan, akhirnya die mengalah gak.. mehh tengok gambar aku suapkan akak tu kat bawah ni.
nak tak nak akak tu kene gak makan durian tu.. hahaha
YANG KETIGA dan seterusnya aku penat nak taip.. hehehe..
Tangan pon dah penat ni, tapi aku nak kongsi la gambar2 dekat korang sume untuk menunjukkan keceriaan kteorang kat sane.. law nak ceciter semua memang tak larat ar, aku hanye boleh taip stakat ni je.. korang tengok la gambar2 kat bawah ni ye:-

main tarik tali dalam sungai, mmg best giler taw

kiteorang diseksa berendam dalam air lumpur ni



hehehe.. mesra betul aku ngan akak amoi tu kan.. :D

ni la durian yang aku tunjuk tadi



Setakat ni jela yang aku boleh berkongsi dengan korang, law tulis panjang-panjang pon takot korang bosan pulak nak baca blog aku ni kan. Lain kali korang singgah2 la blog aku ni, kot2 ade citer best ke yang aku nak kongsi nanti.. Bye2 dan selamat membaca semua.. \(^_^)/

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Followers

Tentang Diriku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers